dinsdag 20 maart 2012

Volg de schepen

Afgelopen zondagmiddag raakte ik met een kennis in gesprek over de vele mogelijkheden van internet. Dan gaat het vaak over de bekende dingen. Zoals autootje zoeken, vakantie boeken, Google maps en street View enz...
En dan plotseling hoor je iets opmerkelijks, enfin voor mij dan.  Ken je marinetraffic? Nooit van gehoord, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Met marinetraffic volg je de 'aangemelde' zeescheepvaart overal ter wereld. Wacht ik stuur je de link wel even…..

En inderdaad maandagavond (gisteravond) een mailtje met de link. Ik heb gelijk de halve Noordzee boven de Wadden afgezocht. Ook nog even gekeken of er een passagiersboot tussen Denemarken en Noorwegen voer.  Want ik ben de heimwee van de vorige zomervakantie nog niet helemaal kwijt. Kortom het is dus laat geworden. Probeer het zelf maar even.
Het adres is  http://www.marinetraffic.com/ais/nl/default.aspx   Ga maar grasduinen op zee!

Of beter, ik laat even zien hoe het werkt. Kan mooi met Screencast. Klik op onderstaande link en je krijgt een korte presentatie   http://screencast-o-matic.com/watch/cleYqZBKE. Nog even een waarschuwing voor de liefhebber van schepen, het kan dus laat worden.

 Bertus.

1 opmerking:

  1. Jeetje, er varen nogal wat scheepjes rond zo op de Noordzee en verder. Dat heb je leuk gedaan met screencast. Ik mis alleen toch een beetje het geluid. Ik kan me voorstellen dat als je van schepen houdt,je hier zo uren op deze site kan vertoeven. Hij staat inmiddels natuurlijk bij je favorieten.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen