maandag 2 april 2012

Mash-up

Het is al zo vanzelfsprekend, de kaartjes met markers voor van alles en nog wat. De combinatie is zo logisch dat je even vergeet dat er een hele techniek achter zit. In de vakantieperiode is Google maps een handige hulp voor het vinden hotels en bijvoorbeeld musea. Ik merk dat ik bij het gebruik van de diverse voorbeelden al snel skip van de ene naar de andere marker en mezelf vaak kwijtraak in de achterliggende websites.    ‘t Is maar goed dat dit een van de laatst ‘dingen’ is, want tijd vliegt met het verkennen van deze toepassingen.

Tracks on a map vind ik best leuk. Ik ben de wereld rondgegaan met het beluisteren van tracks. Bij mijn blog over screencast heb ik ook een mash-up programma gebruikt. Dat is Marinetraffic.com eigenlijk vergelijkbaar met Flightrader24 en net zo verslavend. Het is de combinatie van oriëntatie en informatie dat het zo aantrekkelijk maakt.

Bertus.

1 opmerking:

  1. Dat klopt en iedereen gebruikt vast regelmatig mash-ups, zonder dat je weet dat het zo heet.
    Je zult wel blij zijn dat je er af bent, alle verdiepdingen weer achter de rug, maar hopelijk heb je er toch weer wat van opgestoken. HiltjeD is geeindigd als tweede in deze competitie, jij zit dus nog net in de top drie met je derde plek. Als iedereen klaar is vlogt nog een certificaat!
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen