zondag 1 april 2012

Mobiel Internet

De Smart Phone, zelf heb ik er eentje. Maar om nu te zeggen dat ik dagelijks de app-store bekijk voor de laatste toepassingen. Nee dat niet. Ik heb de Smart Phone (nog) niet verheven dat een nieuwe hobby. Het moet vooral functioneel blijven. Alhoewel al die internet toepassingen zijn ook wel handig en soms grappig.

Een grappig voorval deed zich enkele weken terug voor op het parkeerterrein bij ons bedrijf. Daar stonden in het schemerdonker twee collega’s te kijken naar een bijzonder mooie volle maan. De discussie ging echter niet over de maan maar over een heldere ster daar scheef onder. Men vroeg zich af welke dat kon zijn.
Toen ik deze Smart Phone kreeg, heeft een hulpvaardige collega er ook direct even de app ‘’Google Sky Map’ op geplaatst. Het werkt uitermate simpel. Je richt de achterkant van de Smart Phone op het gebied dat je wilt onderzoeken en op het beeld verschijnen de namen van de planeten en sterrenbeelden in dat gebied. De naam van de heldere ster was uh… die ben ik vergeten. De collegae waren natuurlijk aangenaam verrast over de mogelijkheden van deze app. Ik bedoel maar, toch wel Smart die Phone.

Zelf gebruik ik de Smart Phone hoofdzakelijk voor het checken van mijn  e-mail, het scannen van QR-codes en af en toe een tweetje. Geen grote berichten, want dat gepriegel op dat schermpje vind ik maar niks.
Wat QR-codes betreft hebben we straks een leuke aanvulling in de nieuwe catalogus van Wise. Daar is bij de titeldetails een QR-code opgenomen waarmee je de titel via e-mail of sms kunt delen met vrienden.
Een andere toepassing hebben we op voorhand meegenomen in de narrowcasting van de bibliotheken. Daar is ruimte vrijgehouden voor het tonen een de QR-code. De insteek is dat voorbijgangers de getoonde titel met de Smart Phone kunnen reserveren.

O ja, sporadisch wil ik ook nog wel eens bellen. Dat kan ook nog. Verbazend die techniek van vandaag de dag.

Bertus.

1 opmerking:

  1. Haha, dat bellen zou je inderdaad bijna vergeten met al die mogelijkheden van tegenwooridg. En de jeugd belt ook steeds minder... die Whatsappen, Pingen en MSN-en, want als je toch internet hebt, is dat gratis. het is mooi speelgoed, bijna niemand heeft nog een simpele bel/sms telefoon en we kunnen niet meer zonder, alhoewel.... gelukkig zit er een uit knop op ;-)
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen